Mamma mia

Vilken film, jag måste hålla med min dotter att det här var den bästa film vi sett. För det första var filmen väldigt vacker rent estetiskt, Spännande och gripande från första till sista sekund, det kändes som att vara på bästa festen någonsin och veta att killen du är kär i delar dina känslor och inatt........


Men en annan sak som slår mig är hur dom nya kvinnliga förebilderna ser ut nu för tiden i många filmer tex. sex in the city också , nu får kvinnor gilla erotik vara lite smågalna och framförallt ha kul och skita i gamla mögliga fördomar som fanns förr. Vad befriande att det förtrycket har upphört dessutom framhålls att kvinnor över 40 har massor av kapacitet och jäklar anamma kvar. Jag är lycklig över att min dotter har de här livsbejakande filmerna att ösa ur när hon väljer sin egen väg. Mamma mia är ett hallelujamoment för kvinnliga rättigheter och jämställdhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0